Het gebouw was echt heel mooi ingericht; zeker de mooiste school die ik ooit van binnen heb gezien. Het was ook erg modern; elke computer had bijvoorbeeld 2 beeldschermen en overal hingen plasma schermen aan de muur. De plasmaschermen hadden informatie over van alles en nog wat, waaronder het weer, de school en het nieuws.
Opening: interactive marketing
Seminar 1: why the best product ideas often fail
Seminar 2: Brandsimple
Seminar 3: how to win a case competition
Seminar 4: the role of the digital agency in modern marketing
De opening werd gegeven door een afdelingschef van Ogilvy consulting en was erg interessant. Het ging onder andere over de rol van platformen als YouTube en Facebook in moderne marketing. Ook ging het over de rol van mobiele telefoons en videogames op marketinggebied.
Seminar 1 was ook interessant en ging over waarom nieuwe producten vaak falen.
Waarom bijvoorbeeld de Rio, een mp3 speler met dezelfde technologie als een iPod, niet succesvol was in 1998, terwijl de iPod nog helemaal niet bestond, en iPod wel succesvol werd in 2001.
Seminar 2 was ook wel interessant en ging over hoe de beste merken hun marketinguitingen simpel houden in plaats van ingewikkeld. De spreker was de auteur van het boek BrandSimple, dat onlangs is uitgekomen, en iedereen kreeg een kopie van het boek mee.
Seminar 3 was iets minder omdat de sprekers heel saai waren en heel saai praatten.
Seminar 4 was wel interessant en ging over marketing op internet.
Al met al was dit wel een interessante dag. Voor maar 25 dollar konden we 4 seminars bezoeken, en lunch en ontbijt waren inbegrepen. Het was zeker het geld waard.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten